Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
Bauer sportovní potřeby s.r.o.
IČ: 177 56 847, DIČ: CZ177 56 847
se sídlem Zámostní 1155/27, Slezská Ostrava, 710 00 Ostrava zapsaná v obchodním rejstříku pod sp. zn. Oddíl C vložka 91038 vedeném u Krajského soudu v Ostravě.
Kontaktní údaje:
E-mail: info@ppb-pohary.cz, telefon: +420 735 004 009, Web: www.ppb-pohary.cz (dále jen „prodávající“)
- Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.ppb-pohary.cz (dále jen „internetový obchod“).
- Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
- Všechny informace o zpracování Vašich osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů, která naleznete v sekci: Podmínky ochrany osobních údajů.
- Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva a Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění Podmínek.
- Smlouva mezi prodávajícím a kupujícím je uzavřena pouze distančním způsobem v prostředí internetového obchodu, tedy přes webové rozhraní e-shopu.
- Při nákupu zboží nebo služeb je povinností kupujícího poskytnout prodávajícímu pravdivé a správné informace. Veškeré informace, které kupující poskytl, považujeme za správné a pravdivé.
II. Informace o zboží, službách a cenách
- Informace o zboží a službách, včetně uvedení cen jednotlivého zboží i služeb a jejich hlavních vlastností, jsou uvedeny u jednotlivého zboží či služby v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží a služeb jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží a služeb zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
- Veškerá prezentace zboží a služeb umístěná v katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží či služeb.
- V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
- Případné slevy z kupní ceny zboží či služeb nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy
- Objednávku lze učinit pouze v českém jazyce, totéž se týká uzavření smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
- Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
- prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
- vyplněním objednávkového formuláře bez registrace.
- Při zadávání objednávky si kupující vybere zboží či služby, počet kusů, způsob platby a doručení.
- Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami.
- Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje se za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.
- V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit – z důvodu nedostupnosti zboží či služby nebo objednání většího počtu kusů, než jaký je aktuální stav skladu, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
- Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto obchodních podmínkách.
- V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží či služby v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží nebo službu za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho e-mailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
- V případě, kdy dojde k uzavření smlouvy, vzniká kupujícímu závazek k zaplacení celkové ceny.
- V některých případech umožňujeme využít slevu na nákup zboží či služby. Pro poskytnutí slevy je nutné vyplnit do předem určeného pole slevový kód. Pokud kupující tak neučiní, automaticky tím zaniká nárok na slevu.
III. Nájemní smlouva
- V rámci internetového obchodu je možné zakoupit nejen zboží, ale také služby ve smyslu zážitků. Práva a povinnosti spojená s čerpáním zážitku jsou samostatně upravená v nájemní smlouvě, jejíž náhled je ke stažení zde.
- Nájemce se zavazuje předložit pronajímateli platný řidičský průkaz skupiny B. Pronajímatel je oprávněn tento doklad ofotit výhradně pro účely nezbytné k plnění této smlouvy, a to po dobu nezbytně nutnou, a to pouze za podmínky, že smlouva na dobu určitou je mezi oběma stranami platná.
- Předmětem smlouvy je čtyřkolka, u které jsou uvedeny tyto parametry: typ, VIN číslo, SPZR, stav tachometru při převzetí, stav technické kontroly a i příslušenství, pokud bylo v rámci služby zapůjčeno.
- Nájemní smlouva je uzavřena na dobu určitou, jejíž rozsah závisí na domluvě mezi kupujícím a pronajímateli. Po uplynutí této doby se smlouva automaticky ukončuje, pokud se obě strany nedohodnou na prodloužení.
- Nájemně se zavazuje uhradit pronajímateli nájem v předem domluvené výši. Platbu je možné provést hotově při převzetí nebo online platbou v rámci rezervace. Jiná forma platby není možná.
- Nájemce je povinen při převzetí čtyřkolky složit pronajímateli kauci ve výši 10 000 Kč. Kauce bude použita na úhradu nákladů spojených s opravami v případě nehody. Kauce bude vrácena až po odstranění závad. V případě, že závada bude v rozsahu, kde bude potřeba řešit havarijní pojištění, bude kauce použita jako minimální hodnota plnění, přičemž tato hodnota je 10 000 Kč.
- Nájemce se zavazuje mít platné krátkodobé havarijní pojištění na čtyřkolku během doby pronájmu. Toto pojištění není zahrnuto v ceně pronájmu a hradí se na místě společně s kauci. Cena pojištění je stanovena na 80 Kč + DPH za den.
- Nájemce přebírá čtyřkolku s plným palivem a zavazuje se ji vrátit rovněž s plnou palivem. V případě, že nájemce vrátí čtyřkolku s nedoplněným palivem, pronajímatel je oprávněn doúčtovat nájemci částku za dotankování paliva do plné nádrže. Cena za dotankování bude stanovena dle aktuálních cen pohonných hmot a bude uhrazena při vrácení čtyřkolky.
- Nájemce je povinen používat čtyřkolku pouze na pozemních komunikacích a na komunikacích, kde není zakázán vjezd pro motorová vozidla.
- Čtyřkolka nesmí být používána mimo povolené pozemní komunikace ani v terénu, kde není umožněn provoz motorových vozidel.
- Nájemce se zavazuje mít při řízení čtyřkolky platný řidičský průkaz skupiny B, který bude ofocen při převzetí čtyřkolky.
- Čtyřkolka je vybavena systémem GPS dohledu proti krádeži, který monitoruje pohyb čtyřkolky během celého pronájmu.
- Nájemce je povinen dodržovat maximální hloubku vodních překážek při brodění, která je stanovena na 30 cm. Čtyřkolka je vybavena čtyřmi čidly, která snímají hloubku brodění. Pokud nájemce překročí tuto hloubku, ztrácí nárok na vrácení kauce v plné výši. Kauce bude použita na pokrytí případných oprav způsobených tímto jednáním.
- Nájemce se zavazuje vrátit čtyřkolku ve stejném technickém a vizuálním stavu, v jakém ji převzal, s výjimkou běžného opotřebení.
- Čtyřkolka musí být vrácena v nezašpiněném stavu. Pokud bude vrácena znečištěná, bude nájemci účtován poplatek za čištění v částce platné dle aktuálních ceníků firem specializovaných na čištění motorových vozidel.
- Nájemce je povinen hlásit pronajímateli veškeré závady a poškození čtyřkolky bez zbytečného odkladu. Nájemce nese odpovědnost za běžnou údržbu čtyřkolky během doby pronájmu.
- Nájemce má právo zrušit rezervaci nejpozději 7 dní před plánovaným termínem pronájmu. Pokud zrušení rezervace proběhne později, bude účtován storno poplatek ve výši 2 000 Kč.
- Nájemce nesmí převést práva a povinnosti vyplývající z této smlouvy na třetí osobu bez předchozího písemného souhlasu pronajímatele.
- Případné spory vyplývající z této smlouvy budou řešeny dohodou mezi stranami. Pokud nebude možné dosáhnout dohody, budou spory řešeny u příslušného soudu.
- Pronajímatel nenese odpovědnost za žádné ztráty nebo škody, které nájemce utrpí v důsledku používání čtyřkolky.
- Obě strany se zavazují, že budou zpracovávat osobní údaje druhé strany v souladu s platnými zákony o ochraně osobních údajů.
- Obě strany mají právo provést fotodokumentaci stavu čtyřkolky před jejím převzetím a po vrácení, aby bylo možné doložit její stav.
- Tato smlouva je vyhotovena ve dvou stejnopisech, z nichž každá smluvní strana obdrží jedno. Změny a doplnění této smlouvy mohou být provedeny pouze písemnou formou a musí být odsouhlaseny oběma stranami.
IV. Zákaznický účet
- Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží či služeb. Kupující může objednávat zboží či službu také bez registrace.
- Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží či služby je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží či služeb jsou prodávajícím považovány za správné.
- Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost, ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
- Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
- Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá déle než 1 rok, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy a těchto obchodních podmínek.
- Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
V. Platební podmínky a dodání zboží
- Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet
- bezhotovostně platební kartou přes platební bránu
- dobírkou v hotovosti při předání zboží,
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně: Pržno 87, 739 11, Pržno
- v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru výdejně zásilek Zásilkovna
- Cenu služby a případné náklady spojené se zajištěním služby dle nájemní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
- bezhotovostně převodem na bankovní účet
- bezhotovostně platební kartou přes platební bránu
- v hotovosti při osobním odběru
- V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží či služby. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy.
- V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb.
- V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího.
- Prodávající nepožaduje od kupujícího předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou.
- Podle zákona o evidenci tržeb již není prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku, avšak na žádost kupujícího je prodávající povinen vystavit doklad o prodeji zboží a o poskytnutí služeb.
- Zboží je kupujícímu dodáno:
- na adresu určenou kupujícím objednávce
- prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil,
- osobním odběrem v provozovně prodávajícího: Pržno 87, 739 11, Pržno
- Služba je kupujícím poskytnuta:
- osobně při podpisu nájemní smlouvy
- Volba způsobu dodání se provádí během objednávání zboží.
- Náklady na dodání zboží či poskytnutí služby v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží i služby jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
- Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
- Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je také odeslán na emailovou adresu kupujícího nebo je přiložen k dodávanému zboží.
- Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.
VII. Doručení zboží, přechod nebezpečí škody na věci
- Zboží bude doručeno způsobem dle volby kupujícího, přičemž kupující může vybírat z následujících možností:
- Osobní odběr na v provozovně Pržno 87, 739 11, Pržno
- Osobní odběr na výdejních místech společnosti Zásilkovna
- Doručení prostřednictvím dopravních společností Zásilkovna
- Zboží je možné doručit pouze v rámci České republiky
- Doba doručení zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Předpokládaná doba doručení zboží Vám bude sdělena v potvrzení objednávky. Doba uvedená na e-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání. V případě osobního odběru na provozovně Vás vždy o možnosti vyzvednutí Zboží budeme informovat prostřednictvím e-mailu.
- Po převzetí zboží od dopravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalu zboží a v případě jakýchkoli závad tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a prodávajícímu. V případě, že došlo k závadě na obalu, která svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není povinností kupujícího zboží od dopravce převzít.
- V případě, kdy kupující nedodrží povinnost převzít zboží s výjimkou ustanovení v čl. VI.4 Všeobecných obchodních podmínek, toto porušení nemá za následek porušení povinnosti prodávajícího doručit zboží. Zároveň skutečnost, že zboží nebude od kupujícího převzato, nelze interpretovat jako odstoupení od smlouvy uzavřené mezi prodávajícím a kupujícím. Nicméně, v takovém případě vzniká prodávajícímu právo odstoupit od smlouvy z důvodu podstatného porušení smlouvy ze strany kupujícího. V případě, že se prodávající rozhodne tohoto práva využít, odstoupení nabývá účinnosti dnem, kdy je oznámení o odstoupení Kupujícímu doručeno. Odstoupení od smlouvy nemá vliv na nárok na úhradu nákladů na dopravu a případně na nárok na náhradu škody, pokud taková vznikla.
- Pokud z důvodů na straně kupujícího dochází k opakovanému nebo alternativnímu doručování zboží, které není v souladu s ustanovením smlouvy, je kupující povinen nahradit prodávajícímu náklady spojené s tímto opakovaným doručením. Platební údaje pro uhrazení těchto nákladů budou kupujícímu zaslány na e-mailovou adresu uvedenou ve smlouvě a jsou splatné do 14 dnů od doručení tohoto e-mailu.
- Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě, že kupující zboží nepřevezme, s výjimkou případů uvedených v čl. VI.4 VOP, přechází na kupujícího nebezpečí škody na zboží v okamžiku, kdy měla možnost zboží převzít, avšak z důvodů na jeho straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí škody na zboží znamená, že od tohoto okamžiku ponese kupující veškeré důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jiným znehodnocením zboží.
- V případě, že zboží nebylo v internetovém obchodě uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, budou kupující vždy informováni v následujících případech:
- mimořádném výpadku výroby zboží, přičemž prodávající vždy sdělí novou předpokládanou dobu dostupnosti nebo informaci o nemožnosti zboží dodat,
- prodlení s dodáním zboží ze strany dodavatele prodávajícího, přičemž prodávající vždy sdělí novou, předpokládanou dobu dodání,
- v případě, že prodávající nebude schopen dodat zboží kupujícímu zboží do 30 dnů od uplynutí doby doručení zboží uvedené v potvrzení objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, může kupující i prodávající od smlouvy odstoupit.
VIII. Odstoupení od smlouvy
- Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost, tedy jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit. Formulář pro odstoupení smlouvy je ke stažení zde.
- Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14 dnů
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
- Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělil kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávajícího a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
- v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
- Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
- Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
- Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
- Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
- Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
IX. Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí zboží kupujícím, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Toto ustanovení se nepoužije u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
- V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- opravu zboží,
- přiměřenou slevu z kupní ceny,
- odstoupit od smlouvy.
- Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady nebo vad po opravě,
- při větším počtu vad zboží.
- Prodávající je povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Formulář pro reklamaci zboží je ke stažení zde.
- Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
- Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace.
- Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
- Volbu způsobu reklamace má kupující.
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
- Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád prodávajícího.
X. Doručování
- Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
- Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.
XI. Mimosoudní řešení sporů
- K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
- Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy: info@ppb-pohary.cz.Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu kupujícího.
- Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
- Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
XII. Závěrečná ustanovení
- Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
- Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
- Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
- Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
- Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
- Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
- Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, formulář pro reklamaci zboží a nájemní smlouva.
Tyto podmínky nabývají účinnosti od 12.11.2024
PŘÍLOHA Č.1 - NÁJEMNÍ SMLOUVA
PŘÍLOHA Č.2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
PŘÍLOHA Č.3 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI